Friday, November 16, 2012

new updating after long time


CUTI SEM 3 :
Well. Assalamualaikum semua bloggerwalking~ maafkn I sebb long time no update my lovely blog. Well. Since that i’m always on9 using my smart phone, my lappy only under my bed. Lappy, i’m so sorry..
So,cuti sem sudah mula! U guys boleh x imagine apa yang I dah buat? Since my aunty,cikma trunk l so, i kena teman dia jalan2 . and for sure, she’s my best aunty! 4 days kitrg pegi holiday. 1st day :
Pergi kuantan and pick up her friend, mat yie. But i really don’t know who is him exactly . So, long journey, i’m just krikkrik to myself. Can u imagine? My phone’s battery is about to die so, i just sleep long way. Hahaha. LoL when her friend ask any rubbish question to me and I just smile. No TALK NO SPEECH..
Myb they olls think that i’m arrogant. Haha. Just because i keep silent and i just talk when they ask me.. ktrg pergi kuantan and jalan2 area kuantan, Teluk Chempedak.. and I sempt snap picture for u guys.. ramai jugak org dtg brcuti since school holiday katakan..

Okay.. the next day: DAY TWO:

Kitorang plan pegi Melaka. Well, if uolls nak tahu Melaka dah mcm 2nd negeri utk i  . nk tahu kenapa? Dgn my sister and my brother pun slalu trun Melaka and y pling nk tahu ialah my abg bljr kat UTEM. So, for sure la semua tmpt kat Melaka tu abg sy punya.. kan abg? Hehe.. okay.. hari ktrg pegi Melaka, mat yie yang driving.. since that ,I really afraid if AES smpt snap kereta ktrg sbb doran guna lessen I. Huhu. So. Mmg bnyk kali tgur..mana taknya spnjg highway asyik 170km/j je.. sram laa.. if surat smpai kat rumah, mmg i akn direct bg dkt dorang..hehe
Actually, ada problem before pegi Melaka.. bukan nk cerita ke apa. But, kesian sgt dkt cikma sbb ye la..dia kan kerja kat srwk and kat sna mana ada shopping mall and tmpt mcm kat kl ni.. so, dia dtg nk shopping2 tp aunty2 and uncle I yang kat kg tu sebok duk cucuk nenek ckp cikma ni social dtg kl and menyusahkn I. Ermm. Yang pling I terkejut. My nenek said “takot abe yie maroh je sbb ganggu nana”.. salah ke maksedara sendiri dtg tumpng kat rumah and sy bukannya org luar pun..anak sedara dia jugak.. lgpun,ktrg bukannya pegi clubbing or minum ..
AMAT KECEWA tatkala cikma dtg kl pun dah jadik gossip yng org tak puas hati.. well, I know uolls mmg belajr tggi2 but, if u are too close minded like kekampungan, u didn’t deserve to be call as a genius.. hidup selalu dengki dgn org.. dah la adik beradik.. nasib baik mama xpernh marah dgn adik2 dia.. if uolls nak thu aunty and uncle,masa korang kecik2 dlu, mama y selalu tlg carik rezeki utk sekolahkn korg jugak sbb dia anak sulung. And now, uolls never appreciate my mom.. and now, i will not appreaciate uolls too. Arwah atok dah nasihat jgn gadoh lpas dia takde but,uolls xpernh dgr..msing2 degil, jeles and xpuas hati.. please la.. be matured..

But, di Melaka kitrg still act like nothing happen.. and at the same time, i dah bengang teramat dgn mamat y suka kacau hidup I dan kwn2. Mcm nak tumbuk je dia tu.. but, i try to be patient.. After Melaka, we went to port Dickson and stop at seremban because my aunty want to meet her friend.. well. Dinner with all of them also makes me krikkrik. Sbb I sorang je y study.. yang lain semua dah kerja..
3rd day: we went to bukit tinggi. I’m so excited since that i never go there.. so, berada diatas sana mmg sejuk sgt.. yaa! For sure, actually I really love to go tmpt yang tinggi dan sejuk.. so, my honeymoon whether at Cameron Highland, Genting Highland or Bukit tinggi! Waahh.. i ni mmg perasan je lebih.. boyfie pun xda! Ehh..forget it okay. Okay.. di bukit tinggi, i snap bnyk2 picture dkt Japanese garden and rumah tropicale.. cantiknya... subhanallah.. and dlm rumah tropicale, I ada ternmpk 1 guys ni.. tertarik nk usha dia. Nk thu kenapa?sbb dia comel and pelik.. so, when i entered one of shop, i try pndg ke belakang and luckily, he saw me!wahh! adakah dia jodoh saya?hehe. malunyye!.. then, after bukit tinggi, they planned to go genting.. so, naseb baik xhujan je. Then,smpai je diatas sana, sejuk teramat tau.. dah mcm salji je rasa.. even I pakai shawl utk cover my body, but, i’m still can feels that cold! Erm.. and time I dgn my aunty di area indoor games, one of policeman said “sorang je?” and i just? Abg, xpyh la tegor org if blah mcm tu je.. okay. After that, kitrg pun balik tu pun lpas habis pusing2 di genting.. then, we went to MALI’S CORNER.. yaa@ u know what, char kuey tiow dia mmg sedap and ramai sgt org kat sana.. lepas isi perut,tetiba dorg suh suggest pegi mana laq. So, i just said” ICITY?” then dorg suh tunjuk jln sbb I org shah alam? Ehh? At last smpai juga di ICITY even xyh guna gps. Haha. I can be org kl la sbb confident je jln betul.. at there, ramai sgt org.. ye la sbb cuti sekolah . jalan jalan tengok lampu and gelagat org..mmg kelakar kan? Ttba I menguarakan pendpt I dkt aunty, “ nanti cikma dah kahwin, cikma bwkla anak2 cikma dtg sini. Boleh buat essay nnti”.. hehe.. okay..lpas hntr kwn2 cikma, I suggest suh lepak bukit ampang kejap sbb tu mlm last i dgn cikma.. then,there.. bermulalah ceritera I DAN CIKMA.. kami buka and crita mslh ktrg,. And time tu , I ada jugak nasihat sedikit dgn aunty and she also advice me... wahh.. so sweet kan ktrg?

4th day: planning dirumah je and beli tiket bas utk cikma.. xda apa y menarik sbb whole day, agak kuat tdo. Ermm. Sbb nk cover balik tdo y slalu overnight. HheeheJ

5th day: ptg tu I pegi antr my aunty dkt terminal putra.. wahh..ramai sgt org. Myb dorg semua nk balik kg. And at last, I keseorangn dirumah tatkala kyra kerja..
Today: i keluar dgn syahir, he’s my bestfriends. Ktrg kluar utk borak2 je. And dah lama xkluar bersama ye la.. mklumla msing2 busy dgn class.. since that, i bercerita mcm2 dkt dia pasal mslh I, life I skrg and y pling I terkejut, dia ckp dia xnk dah fikir pasal couple sbb dah serik.. kesiankn dkt syahir. Tp baguslaa sbb if dia couple lg, lagi dia frust.. tkpe.nana doakan syahir dpt jmpe jodoh y baik nnti yeJ

Tomorrow: breakfast planning with nabila, girlfie deen a.k.a bff my ex.. well. Sbb nk jmpe is i have a story to tell her.. and that evening, i need to wait my big bro,syazwan come from Kelantan.. well, i miss my brother so much..

Next tomorrow is: back to my sister’s house.. and time for being babysitter will coming..
Oohh.. IGTG!,,esok kena bangun awl. Ye la.. sbb i nk kluar breakfast dgn nabila.. see u next update okai!miss uolls!

*here some picture to my bloggerwalking.. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas comment anda semua: Lots of love