Friday, April 26, 2013

There will be "Nothing great comes easy".




Bagi gua, orang persimis akan nampak kesukaran di dalam setiap peluang. Dan orang optimis pula akan nampak peluang di dalam setiap kesukaran" - Winston Churchill

Cuba anda bayang kan. Kalau korang kata hubungan tu banyak halangan sebab tidak direstui, then ada itu bermaksud anda patut bercerai bila rumah tangga dilanda badai dan ombak?



*ohh. maka bermulalah sarksatik sarkastik cinta disini:)

Hubungan banyak halangan sebab Allah tak nak bagi anda dapat dosa.
Ada certain ketika yang kadang kalau anda buat la macam mana pun anda tetap tak boleh selamatkan hubungan korang. Korang jumpa mak mertua bincang elok-elok, juga kaunseling bincang dalam-dalam. Jumpa isteri bincang lembut-lembut. Semua nya tak jalan.

Tapi korang still tak nak putus asa. Korang still sayangkan hubungan ni. So, korang paksa supaya ianya berjaya. Tapi since korang paksa, semuanya jadi makin teruk. Time nak jumpa suami isteri, kereta accident. Time nak beli hadiah untuk isteri, kena saman. Time nak masak untuk suami, gas habis. Well, dalam hal ni, tak mustahil ianya adalah ujian semata-mata. Tapi tak mustahil juga yang ianya adalah hint bahawa hubungan anda telah hampir sampai ke penghujung dan akan diakhirin oleh takdir Tuhan.

But why Allah nak putuskan hubungan ni?
For those yang dah berkahwin, maybe sebab jodoh anda tidak lama. Maybe, selepas anda dapat anak, suami akan mula buat hal. Sebab itu lah Allah putuskan. Lebih baik janda tak ada anak dari janda anak satu kan? Dan bagi yang bercinta or bertunang, maybe anda masih jauh dan belum layak (Dari segi agama) untuk berkahwin. Sebab itu lah Allah putuskan. Mana la tahu kot-kot baru sebulan kahwin, si suami dah pasang baru. Ye tak?


Dan, juga tidak mustahil hubungan percintaan anda diputuskan semata-mata anda belum layak bercinta. Bila anda bercinta, anda mungkin membuat dosa. So, hubungan anda diputuskan melalui halangan dan tidak mustahil ianya akan disambungkan balik bila both of you guys dah bersedia untuk berkahwin.

Simple kan? And please, jangan fikir korang dah berkahwin 5 tahun dan bahagia, tahun ke 6 juga anda akan bahagia. Banyak masalah yang berlaku dan akan berlaku. Dan itu membawakan kita kepada halangan dalam percintaan, untuk menguatkan lagi perasaan.

Halangan dalam percintaan, untuk menguatkan lagi perasaan.

"Nothing great comes easy"
"Easy come, easy go"
"What worth, fight"

Pernah ke anda nampak businessman yang betul-betul kaya naik dengan mudahnya? No, most of them adalah dari keluarga yang miskin. Kalau tak miskin pun, dia mesti pernah jatuh bankrupt. Bankrupt pula dua tiga kali. Tapi at the end of the day, dia jadi jutawan. Why? Sebab dia usaha.

Macam tu la juga dengan relationship. Tak akan la sebab ada beberapa halangan, anda (Mostly girls) dah start fikir  untuk give up. Sikit-sikit give up. Sikit-sikit give up. Kalau dalam kehidupan biasa, kita nampak halangan dan kepayahan sebagai satu ujian untuk tengok kita punya kekuatan. Tapi kenapa bila it comes into relationship, halangan dikata sebagai tak ada jodoh?


*maka, fikir fikirkan, dan renungkanlah panjang panjang.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas comment anda semua: Lots of love