Tuesday, January 1, 2013

Part 6#KAWAN

N for N.A.N.N.A.S.H.A.Z.H.A.N.A



Assalamualaikum semua. Macam mana hari pertama di awal 2013 ni?

Ada sedikit perubahan ke tak dari sebelumnya?Jika ada, Alhamdulillah, jika masih mencari, cari la keredhaan Ilahi.


One stop centre pulak dah. Sepatutnya nanna perlu  update pasal kawan. Haa. Tell me, sape yang xda kawan? Msti semua ada kan? Sbb Allah s.w.t sentiasa menolong hambaNya tatkala senang mahupun susah. 

Sebab tu kawan ialah peneman kita dikala susah mahupun senang.

Jangan pernah benci dkt kawan awak tu even dia teruk sejauh mana pun, seteruk teruk dia, mungkin Allah s.w.t bagi sedikit ruang kebaikan dlm hidup dia. Suatu hari nanti,msti dia akan insaf juga. Jangan risau. Sama sama la kita berdoa untuknya.


Kita pun bukannya seperfect mana pun. Tak lari dari kesilapan. Walau gurauan kecil, mungkin ada yang terasa hati. Tp mcm mana nak mintak maaf?


Tak susah untuk kita minta maaf dari seseorang. Walaupun itu bukan silap kita tp nanna sentiasa ingat satu ayat ni.


“Minta maaflah dgn orang walaupun bukan kesilapan daripada diri kita agar si dia tahu akan kesilapannya tatkala itu” wallahu alam.

Tak susah kan? Selalunya nanna akan belanja kawan kawan makan. Walaupun diri sendiri belum kerja, tp duit belanja sebagai student pun takde la bnyak sgt tp nanna ikhlas belanja dorang sbb kita share rezeki kita sama sama dengan mereka. Bru lah berkatJ

Macam mana nak cari kawan baik dunya wal akhirat?

Tak susah kita mencari sebab :


“BILA KITA INGIN BERUBAH, ALLAH S.W.T AKAN HANTARKAN ORANG YANG BAIK BAIK UNTUK BERDAMPING DGN KITA UNTUK MEMBANTU DALAM PERUBAHAN KITA NANTI”

So, think positive la. In shaa Allah kalau bukan waktu sekarang, mungkin suatu hari nanti. Berdoa lah selagi mampu kerana Allah s.w.t maha Mendengar lagi Maha MengetahuiJ

Bagi nanna, berkawan biar berpada pada jangan sampai terpengaruh dgn benda buruk. Yang penting kita pandai jaga diri, jaga iman.

Dekat 20 tahun saya berada diatas muka bumi ini dah sudah 20 tahun juga la saya jumpa bermacam macam perangai kawan kawan sejak kecil hingga sekarang ni.

Walau jauh kita berada, kita mesti akan jumpa juga antara satu sama lain. J

Kadang terasa cemburu tatkala kawan sekolah menengah still contact each other. Tp saya? Saya dah la bnyak berpindah randah. So, banyak juga la sekolah y saya dah pergi. Tapi. Time saya dekat rumah, saya takde kawan baik.. nak tahu kenapa?

Bestfriend saya dekat tmpt lain. So,rumah kami sgt jauh. And dah lama sy tak jumpa kawan sekolah rendah. 

Ye la. Time cuti sem, asyik duduk dekat rumah je. Tp takpe., kita still ada teknologi. And boleh keep contact each other juga tau.

Terima kasih untuk kawan kawan y pernah kenal diri ini. Dulu, saya nakal sgt dkt korang and pd y terasa hati, sy mintak maaf ye.

Kawan tak pernah putus. Dan takkan pernah wujud perkataan “PUTUS KAWAN” kecuali time sekolah rendah time semua merajuk.alahai. comel pula rasanya.


As well as, Ilove all my friends. And to my future friends, hallo!


No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas comment anda semua: Lots of love