Thursday, March 3, 2011

benci k ??xla..

orangorang yang terpaksa buat saya meluat pada mereka, inilah orangnya !




aku ada satu kegagalan nak carik tajuk paling superb dan simple, sebab aku suka letak tajuk ayat pertama yang aku nak tulis:) hahahaha, maaf maaf, kalau tak suka abaikan je lah tajuk, meh baca entry ni meh, mana tahu anda adalah orang saya benci, eh tak tak, orang yang saya kurang senang.. tak sampai tahap benci sebab kalau awak mintak tolong mesti saya tolong, kalau saya tak tolong itu memang tahap benci maksima punya impak:) hahaha !

haaa, kejap aku kejap saya ! ahh abaikan.. bila tulis pasal orang yg kita kurang suka aku cuba bahasakan diri aku supaya nampak betapa terkesannya apa yg mereka buat dalam hidup saya, eh aku lah! saya saya.. *susah jugak kalau dah azali memang baik* hahahahaha ! ok abaikan, yang penting kalau aku ke saya ke maksudnya tetap sama, orang yg sama iaitu saya !

haha, mukadimah je dah meleret.. ala sebabnya saya terpikir nak proceed ke tak entry ni.. ala ala, kan kesian pulak orangorang ni sebab saya dah jadi tak selesa ! hahahahahaha susah lah bila baik nak jadi jahat, sapa kata senang? tu mungkin sebab baik awak tak sebaik saya ! hahahahahahaha buktinya semua orang sayang saya taw, semua orang kalau ada apa apa takkan lupa saya, semua orang mesti akan rasa saya kawan dunia akhirat ! (*tapi ini suatu ketika dahululah sekarang saya tak pasti:) hahahahaha ok ok ni memang dah lari tajuk ! tak paham ke? meh proceed perenggan seterusnya, hahahaha! jangan pangkah sebab manelah tahu anda anda orang yang saya tak senang, hahahahaha sebab saya ada nak pesan ni kat orangorang yang saya sedikit benci :) saya pedulik hape! hahahahahaha:)

:) entry ini tiada tapisan, kalau ada pon hanya sekadar belas ihsan jadi sila baca tanpa rasa segan :)

dahulu, dulu kan saya tak pernah benci orang.. dahulu lah ! walau zaman dulu ada yang tabur fitnah sebab saya ada ramai kawan jadi orang kurang senang lah, pon saya tak benci ! orang kutuk kutuk saya kata saya tu kata saya ni , pon saya tak benci ! orang menyampah sebab saya jual mahal pon saya tak benci ! orang bengang sebab saya tak tariktarik rambut madu saya pon saya tak benci, apetah lagi orang ambil bekas buah hati saya pon saya tak benci ! *cuma saya terkilan* tapi ini semua dulu :)

eh tibetibe ade katakata semangat pulak :) hihi

saya selalu ada feeling jangan benci orang sebab tak baik benci benci.. sebab kalau benci nanti orang tak sayang, ALLAH pon tamau sayang, sedih kan ! dulu kalau ada rasa menyampah meluat bagai mesti cepatcepat carik apa yg positif dalam diri orang tu supaya tak muncul feeling benci sebab nanti saya drag semua yang ada kaitan ! tapi ini semua dulu :)

saya selalu taknak benci orang sebab saya sedih nanti kalau saya benci orang mesti orang benci saya, hidup kan karma :) kalau saya tak senang mesti orang pon tak senang.. kalau saya meluat kat orang mesti orang double meluat, kalau saya tak suka sape sape mesti saya taknak update dalam belog, kalau saya ada rasa tak selesa mesti saya akan simpan je dalam hati ! tapi ini semua dulu :)


tapi semua orang selalu cakap, tak semua orang suka kita, ramai yang suka maka ramai lah yang benci :) jadi saya memilih untuk biarkan sikit je yang suka saya supaya sikit jugak yang benci saya :) seimbang ini bagus kadangkala:)

jadi, perasaan benci menyampah dan meluat ini tidak saya elak dan tapis apetah lagi bendung ia apabila lahir dari segenap jiwa yang jarang jarang pernah ada dalam perasaan !
bila kita tak selalu benci orang, kita rasa janggal benci orang ! tapi saya saja taknak tapis perasaan yang datang supaya perasaan tidak suka ini berlalu sendiri tanpa saya paksa, mungkin dari situ akan hilang perasaan meluat saya pada awak awak tanpa saya sedari ! minta maaf sebab saya manusia biasa :)


terasa ke? sila lah terasa:) sebab saya nak cakap awal awal :) :) penat saya cuba pikirkan yang positif tapi tak jumpa, kalau ada pon sikit sangat ! tapi terimakaseh jugak lah sebab pernah berjasa :)

janganlah kita membenci sesama manusia sebab ianya bukanlah sesuatu yang sihat -lala-


saya pohon kemaafan dari jauh !



kuiz hari ini : berapa banyak perkataan aku dari saya? hahahaha !

w
with love..
nannashazhana<3

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas comment anda semua: Lots of love