Monday, July 7, 2014

Early marriage? trend or style?



Suddenly,
my handr=written was about early marriage. why?

because, right now I am officially 21 and most of my friends already married, will married and planning for marriage.

emm. 21 was not the thing that you need to focus to but, for early marriage, whether you or your partner willing and ready to commit each other?

bukannya sebab kawan aku ramai nak kahwin,so aku pun kena kahwin jugak..HEII.. SALAH TAAAUU

most of pasangan muda ni kahwin adalah disebabkan:
1. nak elak maksiat
2. tak sabar sgt
3. mostly anak2 org berada(sbb majlis parents yang sponsor)
4.yang ni kena HIGHLIGHT---( SEBAB PASANGAN DAH STABLE)
5.YANG TENGAH study .
6. long distance relationship.

you all yang no berapa agak2?

Bukannya nak condemn dgn early marriage. cuma setakat ni yang nak kahwin muda, diorang asyik pikir trending je. ye laa dah kawin,sibuk dup hupload gmbr kahwin dkt social networks and pastu update status yang orang geli. pastu upload gmbar anak2 pulak.
*kelakar pun ada,

bila fikir,
aku yang umur 21 tengah sibuk duk belajar macam mana nak masak KETAM ASAM CILI SELASIH,
tapi
kawan2 perempuan aku yang umur 21 sibuk update status dgn husband.

Biar je la diorang.

haaa. ready ke waktu umur remaja awak semua,terpaksa korbankan zaman remaja awak untuk bergembira dgn kwn2 dan spent time dgn keluarga awak?

apa pendapat saya?

bagi saya, jodoh itu bila bila ada. cepat atau lambat je.
Bila kita dah bersedia, inshaaAllah, Allah akan hantarkan si dia untuk kita.

#ehmcmustazah

Di for Diamond! :)

selamat berpuasa semua

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas comment anda semua: Lots of love